Παρασκευή 17 Δεκεμβρίου 2010

Κουραμπιεδάκια


Αχ αυτό είναι οι γιορτές.Μυρωδιές και γεύσεις από τα παιδικά μας χρόνια.Δεν θα ξεχάσω τους γονείς μου που μοσχοβολούσαν βανίλια και κανέλα.
Τα μελομακάρονα τα φτιάξαμε.Τι λείπει; Τι λείπει;
Οι λατρεμένοι μου κουραμπιέδες.Η αδυναμία μου μεγάλη.Κάποια στιγμή τους γεύτηκα και Αύγουστο μήνα με το τζιτζίκι να λαλά πάνω στο κεφάλι μου.Δώρο από τον φίλο μας τον Πάνο.
Ενα κουτί με κουραμπιέδες Νέας Καρβάλης του Ιωσηφίδη,ξακουστοί για την νοστιμιά τους.Τους απολάμβανα με κλειστά τα μάτια νομίζοντας ότι είναι χριστούγεννα.Και σαν λάτρεις του κουραμπιέ ,τον θέλω μικρό,μια και έξω,να μην παιδεύομαι πολύ.

Υλικά
500γρ βούτυρο φρέσκο(θερμοκρασία δωματίου)
1250 γρ αλεύρι
1/2 πιατάκι του καφέ(ελληνικού) ζάχαρη
1/2 πιατάκι του καφέ κόρν φλάουρ
3 βανίλιες
2 κουταλάκια του γλυκού μπέικιν πάουντερ
1 αυγό
1 ποτήρι του κρασιού κονιάκ
αμύγδαλα τριμμένα στο μούλτι(όχι σκόνη)

Για γαρνίρισμα
ανθόνερο,άχνη

Οδηγίες
Βάζω το βούτυρο στο μίξερ και το χτυπάω 3-5 λεπτά να αφρατέψει.Προσθέτω την ζάχαρη,το αυγό και το κονιάκ.Στην συνέχεια τα υπόλοιπα υλικά και τι μισό αλεύρι.Συνεχίζω πλέον το ζύμωμα στο χέρι χρησιμοποιώντας και το υπόλοιπο αλεύρι.
Πάνω σε καθαρό πάγκο βάζω λίγη ζύμη και την ανοίγω με πλάστη στο πάχος που θέλω.
Με κούπ-κατ δίνω το σχήμα που θέλω.
Τοποθετώ τους κουραμπιέδες πάνω σε ταψί όπου έχω βάλει λαδόκολλα.
Ψήνω στους 200 βαθμούς για 20 λεπτά περίπου.


Αφού ψηθούν τους ραντίζω με ανθόνερο και μετά τους πασπαλίζω με άχνη ζάχαρη.
Και του χρόνου με υγεία!

Μικρά tips     
Μην περιμένετε να ροδίσουν οι κουραμπιέδες .Αν αλλάξουν χρώμα θα έχουν καεί.
Σε περίπτωση που δεν υπάρχει ανθόνερο πασπαλίστε τους χλιαρούς με άχνη έχοντας ρίξει μια βανίλια μέσα στην άχνη.Δίνει άρωμα!

10 σχόλια:

  1. Καλημέρα Μαράκι μου!
    Τι μου θύμισες με το πιατάκι του καφέ!!!!
    Έτσι μετρούσε τα υλικά η γιαγιά και μετά η μητέρα μου και ειδικά τη ζάχαρη για τους κουραμπιέδες.
    Γεμάτες μνήμες διάφορες από τα παιδικά μας χρόνια είναι αυτές οι μέρες και αρώματα παντού μέσα στο σπίτι. Τέλεια τα κουραμπιεδάκια σου και του χρόνου νάσαι καλά να μας φτιάξεις πάλι.
    Όσο για τους κουραμπιέδες του Αυγούστου....άστο καλύτερα να μη θίξουμε πράγματα και να μη μετρήσουμε μπουκιές!
    Φιλιά...σαν την άχνη που έχουν τα κουραμπιεδάκια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Σήμερα-αύριο θα φτιάξω και εγώ τους δικούς μου!!! Έχω σκοπο να τους μοιράσω εδώ στους ένοικους της πολυκατοικίας μου για να δουν τι σημαίνουν ελληνικά γλυκα!!! Πάντως γιορτές δεν είναι μόνο μυρωδιές αλλά και...κιλά....:(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αααχ μυρωδιές :))
    Και του χρόνου με υγεία

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Καλημερα... πολύ πολύ ωραιοι φαινονται οι κουραμπιεδες σου!
    Και του χρονου...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καί του Χρόνου!!!!Μόλις τώρα τέλειωσα και εγώ τους δικούς μου!!Μοσχομύρισε το σπίτι!!,οπως και το δικό σου!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Και του χρόνου Μαράκι μου!!! Μέχρι εδώ μύρισε το άρωμα του ανθόνερου!!! Κράτησε μου σε παρακαλώ αυτόν τον κουραμπιέ σε σχήμα καμπανούλας!!!
    Φιλιά πολλά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μάρα και του χρόνου!
    Εξαιρετικοί! Και με τα κουπ πατ, που είναι η αδυναμία μου, λέω να φτιάξω μελομακαρονάκια. Οπότε δέχομαι ντελίβερυ από τους κουραμπιέδες σου!

    Και του χρόνου!
    xxx

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Και του χρόνου Μάρα μου!!! Ωραιότατοι και μοσχομυρωδάτοι φαντάζομαι...

    Καλό Σαββατοκύριακο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Μοσχοβόλησε ο τόπος!
    Και του χρόνου να σαι καλά να ξαναφτιάξεις!
    Καλές γιορτές!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ω!Ω!ΚΑΛΗΜΕΡΑ!ΑΡΩΜΑ ΑΝΘΟΝΕΡΟΥ...ΤΕΛΕΙΟ!!ΚΑΙ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΜΕ ΥΓΕΙΑ!!
    ΚΑΛΕΣ ΓΕΜΑΤΕΣ ΜΕ ΧΑΡΑ ΓΙΟΡΤΕΣ!!
    ΤΑ ΦΙΛΙΑ ΜΟΥ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή