Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2011

Ισλί παραδοσιακά



Όπως πέρυσι έτσι και φέτος είπα να κλείσω την μαγειρική χρονιά  μου με γλυκό!
Είμαι γλυκατζού …τι να κάνουμε…και δεν το κρύβω άλλωστε.
Η συνταγή είναι Ισλί και μάλιστα παραδοσιακά.
Θέλω πριν τα υλικά και τις οδηγίες να αφιερώσω την συνταγή αυτή σε μια αγαπημένη μου φίλη. Οι λόγοι είναι πολλοί ,εγώ θα σας πω μόνο τον ένα…μου έστειλε  το τσιμπιδάκι που κεντούν τα Ισλί.  Γιάννα  μου αφιερωμένη σε σένα η συνταγή….(βλέπεις δεν λέω πολλά)
Σε ευχαριστώ για όλα και φυσικά αυτό που έχει ενδιαφέρον να μάθετε αγαπητοί μου αναγνώστες είναι ότι η  Γιάννα είναι κινητή εγκυκλοπαίδεια (πάπυρους ,λαρούς Χ10).
Ας δούμε τα υλικά … και ότι ευχές έχω να δώσω για το νέο έτος…


Υλικά
1000γρ αλεύρι για όλες τις χρήσεις(περίπου)
1 κούπα χυμό πορτοκάλι ανάμικτο με χυμό μανταρίνι
1 κουτ. γλυκού  μπέικιν πάουντερ
1 κουτ.γλυκού  σόδα
Μια πρέζα αλάτι
2  κούπες ελαιόλαδο ανάμικτο με καλαμποκέλαιο
Για την γέμιση
150-200 γρ καρύδια χοντροκομμένα
3 κουτ.γλυκού ζάχαρη
1 κουτ.γλυκού κανέλα
½ κουτ.γλυκού γαρύφαλλο
Για το σιρόπι
2  ½  κούπες  ζάχαρη
½ κούπα μέλι
1 ξύλο κανέλας
½ κούπα χυμό πορτοκάλι με μανταρίνι
1 ½ κούπα νερό

Οδηγίες
Ξεκινάμε από το σιρόπι ,γιατί θέλουμε να είναι κρύο όταν θα υποδεχτεί τα Ισλί .Το βράζουμε σε μέτρια φωτιά  για 5-7 λεπτά.
Στην συνέχεια  κρατάμε ½ κούπα από τον χυμό του πορτοκαλιού και διαλύουμε μέσα την σόδα και το μπέικιν.
Στο μίξερ έχουμε βάλει τα υπόλοιπα υλικά και προσθέτουμε την λιωμένη σόδα και το μπέικιν  και αναδεύουμε.  Καλό θα είναι το αλεύρι να μην το ρίξουμε όλο ,γιατί θέλουμε η ζύμη μας να είναι εύπλαστη και ελαστική.
Αφού έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα  αρχίζουμε και πλάθουμε μικρές μπάλες .Τις πατάμε στον πάγκο εργασίας μας να γίνουν σαν μικρά πιατάκια. Στην συνέχεια βάζουμε λίγη ποσότητα από την γέμιση και κλείνουμε τα Ισλί σχηματίζοντας  τρίγωνα.


Έπειτα ένα ένα τα κεντάμε με ότι σχέδιο θέλουμε με το ειδικό τσιμπιδάκι.
Τοποθετούμε τα Ισλί σε λαμαρίνα με λαδόκολλα. Ψήνουμε στους 160-170 βαθμούς για 30 -35 λεπτά.
Μόλις βγάλουμε τα Ισλί τα αφήνουμε να κρυώσουν 5 λεπτά και τα περιχύνουμε με το κρύο σιρόπι.
Αν παρατηρήσετε τα δικά μου Ισλί δεν είναι και τόσο περίτεχνα κεντημένα.   Βέβαια είναι γνωστό στους τακτικούς αναγνώστες ότι έχω δύο ζερβά χέρια  .Σημασία έχει ότι έγιναν νοστιμότατα.

Μικρά tips
 Σε περίπτωση που η ζύμη σας δεν είναι ελαστική προσθέστε λίγο χλιαρό νερό μέχρι να πετύχετε την υφή που θέλετε.
Αν το σιρόπι σας πήξει σημαίνει ότι το παραβράσατε .Βάλτε λίγο νερό και αφήστε το να πάρει μια βράση.

Καλή επιτυχία!!!

Και να κλείσω με ευχές!
Για όλον τον κόσμο εύχομαι αυτή χρονιά να είναι με υγεία και 2012 όμορφα συναισθήματα..Καλή χρονιά και εμείς τα λέμε του ….χρόνου πια…..

25 σχόλια:

  1. Καλη χρονια Μαρα και Γιαννα!Τα ισλι φαινονται μουρλια και καποια στιγμη θα κανω το πειραμα!
    Δεσποινα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Καλή χρονιά Μάρα μου! Πανέμορφα τα Ισλί σου, μου θυμίζουν την μια γιαγιά μου.. Φιλάκια πολλά, να περάσετε τέλεια!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. καλή και γλυκιά χρονιά να έχουμε, παραβλέποντας τις αναποδιές που μας περιμένουν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι καλύτερο από το να ξεπροβοδίζεις τον παλιό χρόνο και να καλοπιάνεις τον νέο με γλυκό . Και τι γλυκό. Ισλί!!!Καλή χρονιά να έχεις, με υγεία.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλή Χρονιά και τόσο νόστιμη όσο τα γλυκά και τα φαγητά σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μαράκι μου σου εύχομαι Καλή Χρονιά με υγεία, αγάπη και ευτυχία!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλή Χρονιά Φιλενάδα, με υγεία και χαρές στο σπιτικό σου!!!

    Πολλά φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Κι εγώωω! Κι εγώ είμαι γλυκατζού!
    Καλή χρονιά! Υγεία, χαρά και μαγειρική δημιουργία!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Περίφημα τα Ισλί σου!
    Μήπως ξέρεις πού μπορώ να αγοράσω ένα τσιμπιδάκι σαν κιαυτό που σου έστειλε η φίλη σου?
    Με τις καλύτερες ευχές μου για τη νέα χρονιά.
    Λ.Σ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Πολύ όμορφα και του χρόνου! Καλή χρονιά με υγεία και ευτυχία:)

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλή Χρονιά!
    Εύχομαι το 2012 να σκορπίσει μόνο χαρά, χαμόγελα και ευτυχία στο σπιτικό σου και να πραγματοποιήσει όλες τις επιθυμίες σου!
    Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Μαράκι, γλυκό και αγαπημένο μου φιλαράκι!!!! Ευχαριστώ για τα όμορφα λόγια σου, αλλά να ξέρεις ότι έχω μάθει τόσα πολλά απο σένα, όταν μου περιγράφεις πως έφτιαχνε ο πατερούλης σου ο άφταστος τεχνίτης της ζαχαροπλαστικής τα εκπληκτικά γλυκά του!!! Και τα ισλί σου είναι η απόδειξη. Με μια λέξη τέλεια!!!!!!!!
    Καλή χρονιά με υγεία και ότι πραγματικά επιθυμείς να το δείς να γίνεται πραγματικότητα... Και για να μη ξεχνιόμαστε αναμένω ταπεράκι με ισλί με όποιο μέσο βρείς πιο εύκαιρο!!!!!!!
    Φιλί πρωτοχρονιάτικο καρντιά μου έμορφη...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Αααααχ και να είχα τώρα μερικά....Υπέροχα ισλί...Καλή χρονιά με υγεία και πολλές χαρές!!!!Φιλιά πολλά!!!! <3 <3 <3

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Καλη Χρονια! Μακαρι το 2012 να ειναι γεματο υγεια, αγαπη και ευτυχισμενες στιγμες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Χρόνια πολλά Μάρα, ευχές για μια υπέροχη χρονιά και γλυκιά σαν τα Ισλί σου!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Μάρα μου, στείλε μερικά ισλί, το τσιμπιδάκι κράτα το, να φτιάξεις άλλα!:))

    Εύχομαι το 2012 να είναι όλο γλύκα, για σένα και τα αγαπημένα σου πρόσωπα.

    Φιλώ σε.
    Ζ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Kali xronia glykeia ka... siropenia Mara!!!!! Euxomai ugeia kai polles xares kai...kainouries uperoxes suntages!!!!
    Na eisai panta kala kai to idio kai h oikogeneia sou!!! Polla filakia!!! Kalo apogeuma!!! :o))

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. KAΛΗ ΧΡΟΝΙΑ ΜΑΡΑ ΜΟΥ ΣΚΟΥΝΤΙΑΡΑ ΜΟΥ!!!!!
    ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΑ ΦΙΛΙΑ ΜΟΥ!!!!
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΟ ΙΣΛΙ ΝΑ ΠΩ ΤΙ;
    ΕΙΣΑΙ ΘΕΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Μάρα μου γλυκιά σου εύχομαι καλή χρονιά με υγεία, απολαυστικές δημιουργίες και πολλά χαμόγελα. Σε φιλώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΣΥΝΤΑΓΗ!!!ΘΕΡΜΑ ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣ ΓΙΟΡΤΕΣ!!!ΣΑΣ ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ!!!ΚΑΛΕΣ ΕΜΠΝΕΥΣΕΙΣ!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Σε ευχαριστώ Ευα!!!Καλές και ευλογημένες γιορτές εύχομαι για σένα και τους οικείους σου!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή