Δευτέρα 11 Ιουλίου 2011

Ψωμί της "Λημνίας Γης"


Την αγάπη μου για την Λήμνο την ξέρουν πολλοί.
Έζησα αρκετά χρόνια εκεί.Πέραν του ότι την θεωρώ μαγευτική,έχω να δηλώσω ευθαρσώς βεβαίως.. βεβαίως  πως τα προϊόντα της Λημνίας Γης είναι εξαιρετικά.
Πρόσφατα σε γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ βρήκα αλεύρι από την Λήμνο.Πρώτη μου σκέψη  το ψωμί.Το άρωμα του και η γεύση του δικαίωσαν την επιλογή μου.

Υλικά
1 κιλό αλεύρι Λήμνου
2 κουτ.γλυκού αλάτι
1 κουτ.γλυκού ζάχαρη
600γρ.χλιαρό νερό
προζύμι η 1,5 φακελάκι ξηρή μαγιά

Οδηγίες
Έχω πάντα προζύμι στο ψυγείο γιατί φτιάχνω πολύ τακτικά ψωμί.Συνταγή για προζύμι θα βρείτε ΕΔΩ.
Πατήστε στο εδώ.
Σε λεκάνη η στο μίξερ βάλτε αν το κάνετε με προζύμι ,το προζύμι λίγο αλεύρι και χλιαρό νερό.Αφήστε να για μισή ώρα.Στην συνέχεια προσθέστε αλεύρι(έχοντας ρίξει μέσα την ζάχαρη και το αλάτι) και νερό σταδιακά μέχρι να έχετε μια εύπλαστη και μαλακή ζύμη.

Σε ταψί που θέλετε η φόρμα βάλτε λαδόκολλα και μορφοποιήστε το ψωμί σας.Χαράζετε να βοηθήσετε στο φούσκωμα και βρέχετε την επιφάνεια με χλιαρό νερό.Πασπαλίζετε με σουσάμι και αφήνετε να φουσκώσει.


Όταν φουσκώσει το ψήνετε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180 βαθμούς για 45-50 λεπτά.
Αν βάλετε μαγιά Ρίξτε όλα τα στερεά υλικά στο σκεύος που θα αναμίξετε και ζυμώστε ρίχνοντας το νερό σταδιακά.Συνεχίστε με το φούσκωμα και το ψήσιμο όπως και στην διαδικασία με το προζύμι.

Η τσαχπινιά του σημερινού μου ψωμιού είναι το μαύρο σουσάμι που φρόντισε μια "ψυχή" να μου το προμηθεύσει.Την ευχαριστώ πολύ και της αφιερώνω αυτό το ψωμάκι.

Μικρά tips
Φροντίστε το προζύμι να είναι σε θερμοκρασία δωματίου.Εάν το φτιάξετε χειμώνα ξεκινήστε από το βράδυ.Καλοκαίρι πρωί πρωί.Τέλος υπάρχει και ο φούρνος στους 40 βαθμούς που θα σας δώσει τέλειο φούσκωμα.

Καλή επιτυχία!

18 σχόλια:

  1. Φρέσκο, ζεστό κι ευλογημένο!
    Από τα χεράκια σου Μάρα μου.
    Φιλί

    *Αυτό το αλεύρι το παίρνω κι εγώ. Είνα άριστο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αλήθεια;Εξαιρετικό...το επόμενο χτύπημα μου θα είναι πίτα...χαχαχχχα...αλευρωμένα φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Άραγε αυτό το ψωμί το βρίσκουμε και στην Αθήνα?
    Μια και τελευταία ασχολούμαι αρκετά με τα ψωμιά, αν το βρω θα το δοκιμάσω...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. * το αλεύρι εννοούσα αν βρίσκουμε στην Αθήνα... :(

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μπέττυ μου,το αλεύρι το βρίσκεις σε γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ με ελληνικά ποριόντα.Δεν θέλω να πω όνομα γιατί μπορεί να θεωρηθεί διαφήμιση.Θα στο στείλω σε mail.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μάρα υπέροχο το ψωμί σου!
    Και εγώ όταν είμαι στην Ελλάδα το προτιμώ αυτό το αλεύρι! Είναι σκληρό και είναι το σωστό για ψωμί!
    Το προζύμι δίνει ξεχωριστό άρωμα στο ψωμί! Απλά δεν είμαι οργανωμένη να το διατηρώ σωστά...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Μπορώ να το βρω το αλεύρι, απλά δεν το έχω δοκιμάσει ακόμα...Ηρθε η ώρα του, το χτύπημα ήταν καίριο...το φαντάζομαι να βγαίνει ζεστό από το φούρνο και με λίγο βουτυράκι.....ωχ....!!!
    Εφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Φαίνεται υπέροχο το ψωμάκι σου το φαντάζομαι ζεστό ζεστό με τυράκι μπράβο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Αγγελική μου δεν πειράζει φτιάξτο με μαγιά.
    Εφη ..βουτυράκι σε ζεστό ψωμάκι ονειρεύσαι βλέπω.
    nadia Ψωμάκι τυράκι να θυμηθούμε τα παιδικά μας χρόνια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Ενα ποίημα το ψωμάκι σου!!!
    Αν και δεν είμαι ιδιαίτερα ψωμού, το ζήλεψα!!
    Φιλιά, καλή βδομάδα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Με αυτό το αλεύρι είναι όντως ζηλευτό Έλενα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. τέλειο ψωμάκι, έχω και σπιτική χωριάτικη φέτα και φρέσκο βούτυρο, δε θέλω τίποτε άλλο!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Τέλειο το ψωμάκι σου!!! Και με αυτό το αλεύρι Λήμνου ότι και να φτιάξεις βγαίνει καταπληκτικό...σε πίτες, κουλούρια, κουραμπιέδες, μελομακάρονα εγώ αυτό χρησιμοποιώ μόνον!!!!
    Φιλί καρντιά μου έμορφη!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Χρύσα μου..σε βρίσκω άψογη...σου ρχομαιιιιι

    Καρντιά μου Γιάννα έχεις δίκιο.Εγώ προειδοποίησα ...το επόμενο χτύπημα θα είναι πίτα.Φιλώ σε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Το χω το αλεύρι και θα το φτιάξω με μαγιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Να το φτιάξεις Φοίβη μου ..λέει πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Δεν το έχω δοκιμάσει αυτό το αλεύρι, αλλά θα το κάνω, για να επιμένετε όλοι κάτι παραπάνω θα ξέρετε...

    ΑπάντησηΔιαγραφή