Τετάρτη 3 Αυγούστου 2011

Μπεσαμέλ "sournois"


Υποσχέθηκα ότι μετά από τον "βασιλιά του καλοκαιριού" τον μουσακά θα αναρτήσω και την πλήρη συνταγή για την μπεσαμέλ sournois.
Την ονόμασα πονηρή γιατί είναι.Γλυτώνεις χρόνο μαγειρέματος και αρκετό άγχος.

Άγχος μην σβολιάσει,μην κολλήσει ,μην δεν πήξει.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ στην φίλη και  "αμπλοκάριστη"  ΓΙΑΝΝΑ  για την συνταγή αυτή.
Ευχαριστώ καρντία μου.Ο μουσακάς μου έγινε εξαιρετικός.
Ας δούμε τα υλικά.

Υλικά για μεγάλο ταψί
5 κούπες γάλα φρέσκο
10 κουτ.σούπας αλεύρι (για όλες τις χρήσεις)
5 κουτ.βούτυρο(σε θερμοκρασία δωματίου)
αλάτι ,λευκό πιπέρι
3 κρόκους αυγού
προαιρετικά μοσχοκάρυδο τριμμένο η σκληρό τυρί για το πασπάλισμα

Οδηγίες
Έχετε στο μυαλό σας ότι η διαδικασία κρατάει περίπου 20-25 λεπτά.Μην πανικοβάλεστε....εσείς θα ασχοληθήτε  μόνο 5 λεπτά.
Ξεκινάμε με το να βάλουμε το γαλά να ζεσταθεί σε μπέν μαρί.Αυστηρά μπεν μαρί η μια κατσαρόλα μέσα στην άλλη..

Σε ένα μπώλ αναμιγνύουμε το αλεύρι,το βούτυρο,αλάτι και πιπέρι.

Κάνουμε μια μπάλα  με τα υλικά αυτά και την ρίχνουμε μέσα στο ζεστό γάλα.

Σκεπάζουμε και αφήνουμε να βράσει σε μέτρια φωτιά για 15 λεπτά ΑΚΡΙΒΩΣ
Μόλις περάσουν τα 15 λεπτά ξεσκεπάζουμε και με σύρμα ανάδευσης η μίξερ χειρός(να το προτιμήσετε) χτυπάμε το μίγμα δυνατά.


 Μην απογοητεύτητε το πρώτο λεπτό.Θα σας κάνει το χατήρι σε λίγο να γίνει πηκτή και βελούδινη.
Προσθέστε τους κρόκους και ότι άλλο θέλετε.
Έτοιμη η μπεσαμέλ να την τοποθετήσετε στο φαγητό.

Μικρά tips
Το μόνο που μπορώ να πω εδώ είναι ότι θέλει καλό χτύπημα  γι αυτό προτιμήστε μίξερ χειρός η ακόμη και το μπλέντερ.Τέλος να ελέγχεται τα αυγά σε μικρό σκεύος.
Καλή επιτυχία!

9 σχόλια:

  1. Μάρα μου,
    φτιάχνω εδώ και χρόνια ΑΚΡΙΒΩΣ την ιδια δοσολογία για κρέμα μπεσαμέλ (με ξαίρεση τα αυγά, χρησιμοποιώ 1 αυγό), και με την κανονική διαδικασία (ειναι ετοιμη σε 10 λεπτά περίπου) . Συνταγή απο μια Ζακυνθινή μαγείρισα , δεν την αλλάζω με τίποτα!!!!
    Να πώ επίσης οτι πρόκειται για μια ελαφριά μπεσαμέλ ,που λιώνει στο στόμα, και δεν θυμίζει σε τίποτα τις"συμπαγείς" κρέμες που συνήθως δοκιμάζουμε !!!
    Την επόμενη φορά θα δοκιμάσω να την φτιάξω με τον τρόπο που περιγράφης, ...για αλλαγή!!!
    Φιλιά!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Ριρή αυτή η μπεσαμέλ έχει την απόλυτη βελούδινη υφή.Και εγώ την δοκίμασα πρώτη φορά στον μουσακά.
    Μετά από 24 χρόνια μαγειρικών δρώμενων θα αλλάξω την μπεσαμέλ που έφτιαχνα.Στην ουσία ασχολείσαι 5 λεπτά περίπου.Σε αυτό το διάστημα μπορείς να βράσεις μακαρόνια για το παστίτσιο π.χ. η να κάνεις τον κιμά.Μειώνεις κατά 20 λεπτά το χρόνο μαγειρέματος.Καλή επιτυχία στο εγχείρημα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γεια σου Μάρα μου!!! Λατρεύω τις μπεσαμέλ και φυσικά όχι τις έτοιμες! έχω να σου πω επίσης πως με βοήθησες να φτιάξω το menou της εβδομάδας!!!! τέλεια!!! Σε φιλώ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αυτή η μπεσαμέλ είναι "όλα τα λεφτά"!
    Θυμάμαι σαν τώρα, όταν μας την είχε πρωτοδώσει η Γιάννα στο hungry.gr κι από τότε δεν την αλλάζω με τίποτε.
    Αν θυμάμαι καλά, μας είχε πει ότι διατηρείται και στο ψυγείο για κάμποσο, πριν τη μείξη του αυγού.
    Αλλά θα μας πει κι ίδια.
    Καλά έκανες, Μάρα μου, και την ανάρτησες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Γεία σου KiKi!!!!!!!!Χαίρομαι που σε βοήθησα στην διαμόρφωση του menou!Φιλιά σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Ζαμπία μου!Η Γιάννα όπως καλά ξέρουμε είναι ολόκληρη βιβλιοθήκη μαγειρικής.Αυτό για την φύλαξη δεν θυμήθηκε να μου το πεί.Θα μας πεί όμως η ίδια.
    Τέτοιες συνταγές πρέπει να τις αναρτούμε να μαθαίνουμε.Πρώτη και καλύτερη εγώ και μετά οι αναγνώστες.Φιλώ σε!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Στις ελάχιστες φορές που φτιάχνω πια μπεσαμέλ με βούτυρο και αλεύρι (προτιμώ πιο ανάλαφρες πια καταστάσεις) αυτήν την ρετσέτα της Γιάννας κάνω κι' εγώ από την εποχή του Hungry (όπως μας γράφει και η φίλη Ζαμπία) γλυτώνεις χρόνο και πάνω απ' όλα το "αίσθημα της όποιας αποτυχίας"!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Μαράκι μου πρώτα να ευχαριστήσω εσένα και μετά όλα τα υπόλοιπα κορίτσια για τα καλά σας λόγια...Και βέβαια να ευχαριστήσω ένα καλό φίλο σέφ που εδώ και χρόνια μου έχει πεί αυτή τη συνταγή!!! Μόνο να πώ ότι η μπεσαμέλ δεν διατηρείται στο ψυγείο καθόλου. Το αρχικό μίγμα του βουτύρου με το αλεύρι πριν το ρίξουμε στο γάλα, μπορούμε να το διατηρήσουμε σε ένα ερμητικά κλεισμένο βάζο και να το χρησιμοποιούμε ή για μπεσαμέλ, ή βάζοντας ανάλογη ποσότητα απο αυτό στις σάλτσες μας για να δένουν με βελούδινη υφή...είναι το rοux (ρου) που είναι η βάση για πολλές σάλτσες. Κανονικά το αλεύρι καβουρδίζεται αλλά εγώ το αποφεύγω...
    Φιλί γλυκό στο "πυθαράκιον" μας!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Όταν σε λέω εγώ βιβλιοθήκη μαγειρικής δεν υπερβάλω.Σ ευχαριστώ Γιάννα μου για τις διευκρινίσεις!Φιλιά από το "πυθαράκιον"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή