Πέμπτη 20 Οκτωβρίου 2011

Dessert de Haute Couture



Αυτό το συγκεκριμένο γλυκό το είχα βάλει στο μάτι από τον Φεβρουάριο.
Πάντα όμως έβγαινε κάτι άλλο στην μέση.Λίγο τα εποχιακά,λίγο οι υποχρεώσεις μου και όλο αναβολές ήμουν.Ήρθε η ώρα όμως και έγινε....

Η περιπέτεια αυτού του γλυκού-κορμού είναι μεγάλη.Το πρωτοείδα στο Anncoo Journal
H συνταγή σαν συνταγή για παντεσπάνι στο δικό μου χερικό ήταν αποτυχημένη.
Έπειτα από αυτήν την αποτυχία το παράτησα.Πρόσφατα λοιπόν η φίλη μου Νίκη διαδικτυακή  Ζουζουνέλ .
έφτιαξε ένα αριστούργημα...κέντησε στην κυριολεξία με το Παντεσπάνι Art.
Αυτό ήταν η αφορμή να το ξαναδοκιμάσω.Ας δούμε τα υλικά για ένα μετρίου μεγέθους ρολό και τις οδηγίες

Υλικά
3 αυγά σε θερμοκρασία δωματίου
120γρ αλεύρι για όλες τις χρήσεις
110 γρ ζάχαρη
1-2 βανίλιες

Για τα "πουά"
3 κουτ.γλυκού στιγμιαίο καφέ με 3 κουτ.γλυκού ζάχαρη και σταγόνες νερό
η 4-5κουτ.σούπας κακάο με σταγόνες νερού

Για την γέμιση
200 γρ.κρέμα γάλακτος για ζαχαροπλαστική
λίγα κεράσια η βύσσινα κομπόστα

Οδηγίες
Στο μίξερ αναδεύουμε τα αυγά με την ζάχαρη για 5 λεπτά περίπου και ώσπου το μείγμα να αφρατέψει και να ασπρίσει.Έχουμε κοσκινίσει το αλεύρι με την βανίλια και τα προσθέτουμε στο μείγμα αναμιγνύοντας τα με σπάτουλα και σιγά σιγά.
Βγάζουμε από το μπολ 3-4 κουταλιές της σούπας και προσθέτουμε το σκούρο μείγμα.
Όποιο μείγμα για τα πουά επιλέξετε είναι το ίδιο.
Σε μια ρηχή λαμαρίνα βάζουμε λαδόκολλα και με την βοήθεια του κορνέ με μύτη που βγάζει μικρή ποσότητα (αυτή που κάνουμε γραμμές) φτιάχνουμε μικρές βούλες (πουά) .
Βάζουμε την λαμαρίνα στην κατάψυξη για 20-30 λεπτά.Φροντίστε να έχετε κάνει χώρο.
Μετά αφού παγώσουν οι βούλες μας ρίχνουμε και το λευκό μείγμα.



Ισιώνουμε με το ειδικό εργαλείο η με λαδόκολλα.Σκεπάζουμε το παντεσπάνι με λαδόκολλα.Ψήνουμε στους 170 για 15-16 λεπτά προσέχοντας να μην πάρει πολύ χρώμα.
Όταν ψηθεί αφαιρούμε με προσοχή τις λαδόκολλες .Βάζουμε στο παντεσπάνι μας στην σαντιγί και τα βύσσινα.Η πλευρά με τα πουά θα είναι από κάτω.Τυλίγουμε με προσοχή κάνοντας ένα ρολό.
Βάζουμε στο ψυγείο για 2-3 ώρες σκεπασμένο (όχι σφιχτά ) με μεμβράνη και μετά είναι έτοιμο για σερβίρισμα.

Μικρά tips
Η αλήθεια είναι ότι το απτό αποτέλεσμα οπτικά δεν με ικανοποίησε.Οι προσπάθειες μου όμως δεν σταματάνε εδώ.Θα βρω την τέλεια συνταγή για παντεσπάνι και φυσικά θα το μοιραστώ μαζί σας.Επαναλαμβάνω το ΟΠΤΙΚΟ αποτέλεσμα δεν με έπεισε.
Αν το φτιάξετε με άλλον τρόπο ενημερώστε με.
Τέλος ευχαριστώ τις ΦΙΛΕΣ μου για την βοήθεια τους ...αυτές ξέρουν
Καλή επιτυχία!!!

                                                Φωτογραφία από άλλη προσπάθεια

22 σχόλια:

  1. Αααα! Καλά είδα τα βυσσινάκια! Λοιπόν, Μπεν Χουρ η συνταγή και πραγματικά πειρασμός. Ένα παντεσπάνι (ή δύο μάλλον) που κάνω για ρολό, δεν μου δημιουργεί πολλά προβλήματα. Να σου δώσω το λινκ να το δεις μήπως δοκιμάσεις και με κείνο (μέχρι να το δοκιμάσω εγώ στη δική σου). Το μόνο μου πρόβλημα, είναι πώς θα κάνω χώρο στην κατάψυξη! Αχ πάντα λάτρευα τα πουα! Ουπς! Σεντόνι το σχόλιο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Κική μου,θα το φτιάχνω μέχρι να πετύχω αυτό που θέλω.Γευστικό είναι δεν το συζητώ και το παντεσπάνι που κάνω πανεύκολο και εγγυημένο,αλλά σε αυτήν την περίπτωση δεν είχα αυτό που ήθελα.
    Όσο για την κατάψυξη,εγώ φυγάδευσα τρόφιμα στην γειτόνισσα μου...χαχχαχααχαχ
    Γράφε σεντόνια και παπλωματοθήκες αν θες..θα κάνω και προίκα.3 τέκνα έχω ...χαχαχχαχα Φιλιά μεσημεριανά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Μου αρέσει πάρα πολύ η ιδέα! Και εντάξει, δεν το λες και άσχημο το δικό σου. Εμένα πάντως μου άρεσε πολύ η εικόνα του (Φυσικά μετά που είδα το "πρωτότυπο" στο link που δίνεις κατέγραψα κάποιες (μικρές) ατέλειες.:-) Αλλά σίγουρα και για κείνους δεν θα ήταν η πρώτη φορά!).

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αν πετύχεις το σωστό παντεσπάνι θα είναι πολύ εντυπωσιακό! Αλλο ένα γλυκάκι (συν τις τούρτες) με το οποίο δεν έχω ασχοληθεί ποτέ....μπορεί και να τα ψιλοφοβάμαι... Αλλά όταν τα βλέπω σε όλους εσάς τα ζηλεύω (με την καλή έννοια!)

    Να τα εκατοστήσει το μπλογκ σου! Εφη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Καλησπέρα Vita!2 χρόνια προσπαθώ να τελειοποιήσω μια συνταγή για σουσαμένια κουλούρια,σου λέει κάτι αυτό;Εντάξει δεν φτιάχνω κάθε μέρα αλλά έχω κάνει αρκετές προσπάθειες.Η οικογένεια μου βέβαια τα τσακίζει αλλά για μένα πάντα κάτι λείπει.
    Επαγγελματίας μου είπε ότι είναι θέμα δουλέματος.Η ζύμη δηλαδή δουλεύετε με επαγγελματικά μηχανήματα.
    Ελπίζω στο μέλλον να πετύχω τις ιδανικές αναλογίες και για τα δύο.
    Εννοείται ότι και για αυτούς δεν θα ήταν η πρώτη φορά.Καλό σου απόγευμα!

    Ζηλιάρα Μάνα..έλα σε μένα που το'χω κληρονομικό χάρισμα...Και χωρίς αστεία ο μπαμπάς ήταν ζαχαροπλάστης.
    Σε ευχαριστώ και πάλι...φιλιά στον Λόχο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Μια χαρά το βλέπω το swiss roll (εμείς το λέμε συνήθως ρολό ή και κορμό). Στην πρωτότυπη συνταγή, τα υλικά για το παντεσπάνι είναι τα ίδια μέν αλλά δεν περιγράφει ακριβώς την διαδικασία που πρέπει να ακολουθήσεις για να βγεί η υφή του σαν σπόγγος όπως είναι και το όνομα του (sponge cake) και πιο συμπαγές, ενώ το δικό σου είναι αφράτο!!!Είμαι όμως σίγουρη Μαράκι μου ότι με το δικό σου παντεσπάνι είναι πολύ πιο νόστιμο αυτό το γλυκό όπως είναι και εμφανίσιμο.Και όταν σου βρώ και τον ειδικό καφέ που πρέπει να χρησιμοποιείς για τις βούλες, εεεε...τότε δεν υπάρχει περίπτωση θα καταφέρουμε να το φτιάξουμε καλύτερο και απο το πρωτότυπο!!!! Άντε και του χρόνου καρντιά μου να μας κεράσεις στα γενέθλια του blog σου πάλι ένα εξαιρετικό γλυκάκι!!!!!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. πολυ ωραιο σου εγινε, εχω φτιαξει και εγω ενα παρομοιο, αλλα "ριγε" οχι "πουα" σαν το δικο σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. πωπω ειναι τέλειο Μάρα μου, βλέπω και τα βυσσινάκια μέσα και τρελαινομαι! Θελω τώρα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φαίνεται λίγο μπελαλίδικο αλλά θα το προσπαθήσουμε γιατί οι φωτογραφίες, ειδικά η τελευταία, μας άνοιξε την όρεξη!Φιλιά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Αυτό με το πουά πολύ μου άρεσε.
    Μια χαρά είναι και το δικό σου. Στην πρώτη φωτό το βλέπω πολύ καλό.
    Και μόνο που προσπαθείς να το τελειοποιήσεις οπτικά σου αξίζουν συγχαρητήρια.
    Φιλιά

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Το γλυκο φαινεται πολύ καλο!
    Κι επειδη δεν ευχηθηκα στο προηγουμενο post - λόγω όλων αυτων των σχολίων δεν ήθελα να μπω στη διαδικασία να γραψω - σου ευχομαι σήμερα χρονια πολλα, ομορφα και δημιουργικα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Εντυπωσιακό το κερασματο-γλυκάκι!!!
    Και πάλι πολλές ευχές!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Δεν είναι τυχαίο που λέγεται dessert de haute couture..πραγματικά εντυπωσιακό..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ευχαριστώ Effie..καλό βράδυυυυυυ

    Γιάννα καρντιά μου εσένα σε ευχαριστώ ιδιαιτέρως αφού ψάξαμε μαζί τα της συνταγής καιρόοοο τώρα.Είδες το άτιμο;Είναι απόλαυση ,αλλά το ΟΠΤΙΚΟ με παιδεύει ακόμη.Που θα μου πάει όμως θα το καταφέρω...κοντά είμαι.Σε ευχαριστώ πολύ για όλα (βλέπε ανάλυση καφέ κτλ...κτλ...κτλ)και σ αγαπώ πολύ..

    Ειρήνη σκέφτηκα και εγώ το ριγέ,θα ήταν πιο εύκολο.Περιμένω link της συνταγής σου! :-) Καλό βράδυ!

    Eri βυσσινοφάγος και εσύ;θα σου στείλω ένα μυστικό κατάλληλο για τέτοια γλυκά..φιλιάααα

    Pela &Sofi..ορεξάτα κορίτσια να το δοκιμάσετε.Είναι λίγο περίεργο και θέλει προσοχή .Όταν σερβίρεται κερδίζει πολλά κοπλιμέντα ..σας φιλώ

    Marion με κάνεις και κοκκινίζω με το σχόλιο σου.Η αισθητική σου είναι υψηλού επιπέδου και αυτό μετράει πολύ για μένα.Σε ευχαριστώ..Φιλιάααα

    Ελπινίκη ευχαριστώ καλό μου για τις ευχές σου.Να σε κεράσω λοιπόν από το γλυκό μου και να σου ευχηθώ καλό βράδυ!

    Έλενα όντως εντυπωσιακό αλλά με έχει σκάσει αυτό το σπογγώδες...που θα μου πάει.Ευχαριστώ για τις επαναλαμβανόμενες ευχές σου.Καλό βράδυ!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Γεια σου EVA μου...πως με πιάνεις ,πως με πιάνεις.Δεν το ονόμασα τυχαία έτσι...Φιλιά σουυυ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. !Μας θάμπωσε το δημιούργημά σου της υψηλής ραπτικής! Όνομα και πράγμα!

    Δεν ξέρω σε ποια τελειότητα θες να το φτάσεις αλλά κι έτσι όπως το βλέπω ευχαρίστως θα έτρωγα, χωρίς δεύτερη κουβέντα.

    Εύχομαι πολλές αναρτήσεις, πάντα ριζοσπαστικές και επαναστατικές, όπως είναι και ο ίδιος ο χαρακτήρας σου!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Μια η Coco και μια εγώ Ζαμπία μου.Σαν ύφασμα βγαίνει.Κάνει την αντίθεση του όπως και να χει.δεν ξέρω αν είναι εκθαμβωτικό στην όψη από γεύση όμως ....τσακίζετε σε χρόνο μηδέν.
    Ζαμπία μου ακόμη μια φορά σε ευχαριστώ...για ΟΛΑ
    Φιλιά σου και στο ΤΙΜ εννοείται..

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Χαχαχα! "Από την Κική και την Κοκό ποια να διαλέξω"!
    Εύστοχο!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Καλησπέρα, Μάρα. καλά εσύ δεν ετοίμασες γλυκάκι αλλά κέντημα! Χρώματα, ωραίες φωτογραφίες, φαντάζομαι γεύση.
    Να είσαι καλά και να γιορτάσεις πολλά γενέθλια επιτυχίας του blog σου.
    Καλό βράδυ, φιλιά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  20. Να σου πω τώρα, εγώ αυτό που λες οτι δεν σε ικανοποίησε η εμφάνιση, δεν το καταλαβαίνω.Εμένα μου φαίνεται καταπληκτικό... Θέλω να προσπαθήσω να το κάνω το ΣΚ, αλλά μου φαίνεται λίγο πολύπλοκο και δεν ξέρω αν έχω το κουράγιο!! Καλή ξεκούραση λοιπόν...και πάλι Χρόνια Πολλά και πολύ πολύ δημιουργικά και γεμάτα έμπνευση!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Helen Gr τα παραλές..υπομονή χρειάζεται για το κέντημα.Ευχαριστώ πολύ,καλό Σ/Κ

    Μαζί...KaPa δεν είναι πολύπλοκο...είναι τις υπομονής και της προσοχής..φιλιάααα

    ΑπάντησηΔιαγραφή