Κυριακή 29 Ιανουαρίου 2012

Σπανακοτυρόπιτα χωριάτικη


Τον Ποπάι τον θυμάστε;Εγώ συνήθως όταν μιλάω για το σπανάκι τον θυμάμαι.
Ήταν ένας τρόπος να μας πείσει η μαμά να τρώμε σπανάκι.
Ευτυχώς εγώ δεν χρειάζεται να πείσω τα μικρά να φάνε σπανάκι και ειδικότερα αν είναι σε πίτα.
Την τρώνε χωρίς να το σκεφτούν...Το φύλλο χειροποίητο και τα υλικά όσο γίνεται αγνά.
Ας δούμε όμως τα υλικά...

Υλικά
Για το φύλλο
7 κούπες αλεύρι κίτρινο(ειδικό για πίτες)
1,5 ποτήρι του νερού νερό(περίπου)
1 κουτ.σούπας αλάτι
1/4 κούπας ελαιόλαδο
2 κουτ.σούπας ξύδι
1 κουτ.σούπας ζάχαρη
1,5 κούπας αλεύρι για το άνοιγμα

Για την γέμιση
1 κιλό σπανάκι
500 γρ φέτα
1 ματσάκι κρεμμυδάκια φρέσκα ψιλοκομμένα
2 πράσα μεγάλα κομμένα.
1/2 κουτ.γλυκού πιπέρι λευκό
2-3 κουτ.σούπας σιμιγδάλι χοντρό
2-3 αυγά
ελαιόλαδο για τα φύλλα

Οδηγίες
Ξεκινάμε για το το ζύμωμα του φύλλου.Βάζουμε τα στέρεα υλικά σε ένα βαθύ μπολ και τα ανακατεύουμε. Ανοίγουμε μια λακκούβα και προσθέτουμε τα υγρά υλικά.Το νερό είναι καλύτερα να το ρίχνουμε σταδιακά.Ζυμώνουμε καλά μέχρι η ζύμη μας να μην κολλάει και να είναι ελαστική.Κάνουμε 6-7 μπάλες.
Αφήνουμε στην άκρη για 30 λεπτά περίπου να ξεκουραστεί.
Σε αυτό το χρονικό διάστημα καθαρίζουμε το σπανάκι και με την βοήθεια λίγου αλατιού το τρίβουμε και το στίβουμε να βγάλει τα πιο πολλά υγρά του.
Βάζουμε το σπανάκι σε μια βαθιά λεκάνη και το ανοίγουμε για να επανέλθει από το στίψιμο.
Προσθέτουμε τα αυγά και τα υπόλοιπα υλικά.Το τυρί καλό θα είναι να το τρίψουμε με το χέρι.
Αφού ενώσουμε όλα τα υλικά αφήνουμε την γέμιση στην άκρη.
Σε μια καθαρή και στεγνή επιφάνεια πασπαλίζουμε με αλεύρι.Παίρνουμε μια μπάλα και πασπαλίζουμε και αυτήν με αλεύρι. Ανοίγουμε το πρώτο φύλλο και με την βοήθεια του πλάστη τοποθετούμε το φύλλο σε ταψί καλά λαδωμένο. Βάζουμε δεύτερο φύλλο και τρίτο.


Λαδώνουμε και βάζουμε το μισό μείγμα της γέμισης.Συνεχίζουμε με  ένα φύλλο.Βάζουμε μετά και το υπόλοιπο μείγμα από την γέμιση.Σκεπάζουμε με τα υπόλοιπα φύλλα.Μην ξεχάσετε να τα λαδώνεται ενδιάμεσα.Χαράζουμε την πίτα μας και ψήνουμε στους 160 βαθμούς για 40 λεπτά και στους 180 για άλλα 20 περίπου.Όταν το φύλλο από πάνω γίνει χρυσό η πίτα μας είναι έτοιμη.Αφήστε για 10-15 λεπτά να ησυχάσει και μετά κόψτε την και απολαύστε!

Μικρά Tips
Τα υλικά είναι για ταψί φούρνου μεγάλο.
Μπορείτε να την ετοιμάσετε από την προηγούμενη μέρα η να την βάλετε στην κατάψυξη και να την ψήσετε όποτε θέλετε.Αν την διατηρήσετε στην κατάψυξη για να την ψήσετε βγάλτε την 1-2 ώρες πριν η αφήστε την να ψήνεται στου 150 βαθμούς για 45 λεπτά και μετά στους 180 μέχρι να χρυσίσει.Τρώγεται ευχάριστα και κρύα και ζεστή.
Καλή επιτυχία!!!



21 σχόλια:

  1. Απαπαπαπαπαπα θελω σαν τρελή... σαν κολασμένη, σαν.... τι να σου λέω τωρα... Μπράβο Μάρα... η φώτο σου με έκανε κομμάτια.. φαντάζομαι στην γεύση!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. χαχαχχαχαχα σκόρπισες Νίκη μου;σε ευχαριστώ πολύ για το σχόλιο σου...καλό βράδυ....

      Διαγραφή
  2. Αγαπημένη σπανακοτυρόπιτα Μάρα μου και γεια στα χέρια σου για το φύλλο. Εγώ άργησα να την αγαπήσω αφου σαν παιδί την απέφευγα αλλά μεγαλώνοντας έμαθα..
    Φιλιά πολλά!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Λατρεμένη μου Καπετάνισσα ..όλα τα παιδιά είναι σχεδόν έτσι...σε φιλώ

      Διαγραφή
  3. Αχ βρε Μάρα μου τι μου κάνεις απογευματιάτικα!!! Σχεδόν άπλωσα το χέρι να την πιάσω την πιτούλα σου!!!! Θα επιχειρήσω και εγώ ένα τέτοιο φύλλο! Δεν ξέρω αν θα το καταφέρω γιατί τ'αλεύρια είναι περίεργα εδώ...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Γεια σου Μαρίνα μου!!!Μπορείς να βρείς και εκεί κάτι αντίστοιχο(νομίζω) Σε φιλώ και καλά να περνάς...

      Διαγραφή
  4. Πολύ αγαπημένη πίτα...από τις πιο αγαπημένες μου!!Τέλεια φαίνεται..πολλά φιλιά!Καλό βράδυ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Ελένη μου γλυκιά το ξέρωωωω ότι σου αρέσει η σπανακοτυρόπιτα!!Φιλά και 3-4 κομμάτια για σένα!!Καληνύχταααααααα

      Διαγραφή
  5. δεν έχω προσπαθήσει να ανοίξω φύλλο ποτέ... αν και η μαμά μου λέει ότι δεν πρέπει να έχεις πτυχίο!!!

    η πίτα σου με ...ζάλισε.....

    καληνύχτα!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Πόσο δίκιο έχει η μαμά σου Ζαχαρούλα.Απλά λίγη προσπάθεια και θέληση.Ε αν δεν πετύχει με την πρώτη δεν πειράζει!!!Καληνύχτα!!!

      Διαγραφή
  6. Τελεια φαινεται η πιτα! Λατρευω σπανακοπιτα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Από τις πιο "ονειρεμένες" εκδοχές για σπανακοτυρόπιτα! Ειδικά όταν το φύλλο είναι σπιτικό και όσο πρέπει τραγανό. Να σαι καλά βρε Μάρα, καλή σου μέρα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αχ βρε Μάρα τι μου έχεις κάνει πάλι με αυτή την πίτα...είναι φανταστική! Πρέπει να αρχίσω να φτιάχνω πίτες...πρέπει να μάθω!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θέλω όλο το ταψί τώωωωωωωωωρα!!! Μπράβο Μάρα μου τέλεια πρέπει να έγινε!!! καλή εβδομάδα!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Να εισαι καλα για το site, μονο που αμα μπορης για εμας που ειμαστἕ εκτος Ελλαδος πιο αναλιτικα για ορισμενα οπως το κιτρινο αλευρι??????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Καλημέρα και καλή εβδομάδα John!
    Το κίτρινο αλεύρι είναι αυτό που χρησιμοποιούμε στην Ελλάδα για πίτες και για χωριάτικό ψωμί.
    Στο Ψωμί της Λημνίας γης
    θα δεις τι εννοώ.Πάντως το αλεύρι είναι από σιτάρι.Ελπίζω να βοήθησα!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. pou to vriskoume avto to kitrino alevri ?i sindagi mou fenete polin kali ,evxaristo

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. Καλησπέρα!Το κίτρινο αλεύρι το βρίσκουμε στα σουπερ μάρκετ όπου στην συσκευασία γράφει για ψωμί και πίτες.Και εγώ ευχαριστώ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. πολυ καλη συνταγη αν και ανιδεος με αυτα τα καταφερα μια χαρα ,ευκολη και νοστιμη

    ΑπάντησηΔιαγραφή